Construind pentru schimbare

Ce faci ca să vină primăvara?

Poti sa pui o floare, să dai un mărțișor, sau să sapi o fântână.

Noi – am făcut un teambuilding!

În weekend-ul 24-26 februarie, la Pensiunea Gențiana din vatra Dornei, a avut loc primul teambuilding cu voluntarii Dreams for Life – Diana, Violeta, Andreea, Cristi, Irina, Miky, Ligia.

O experiență care a stat sub semnul provocării pentru fiecare dintre noi, fie că este vorba despre a sta în frig, despre a spune ce simți, sau despre găsirea unei soluții…

Sâmbătă seara – după sosirea trenului de Cluj Napoca, ne-am cunoscut prin intermediul unor activități distractive, care ne-au arătat ce repede se cunosc oamenii când râd până peste cap.

Duminica a adus nenumărate provocări pentru grup. Prima dintre ele ne-a arătat, cu adevărat, ce înseamnă dificultatea coordonării în echipă. Ne-am întrebat cu toții, atunci, care e soluția cea mai potrivită pentru a fi satisfăcuți în lucrul cu celălalt, dar și pentru a fi eficienți. Discuțiile ne-au ajutat să ne deschidem unii către alții și să ne spunem părerile, sincer și ferm.

În următoarea parte a zilei am intrat în bucătăria Dreams for Life. Am aflat despre misiunea asociației, despre viziunea, valorile și modelul educațional pe care îl propune. Dar mai ales cum poate un voluntar să se regăsească în toate acestea…

Provocările au apărut din nou –

cum să treci prin ochiul de sus al pânzei de păianjen și să te asiguri că ajungi întreg,

dar dacă ai trecut – cum să îi ajuți și pe ceilalți,

ce strategie îți trebuie să sari ”gardul electric”,

cum să fii răbdător când ultimul membru al echipei greșește și toți trebuie să o ia de la capăt,

cum rămâi în cămașă la – 8 ˚, numai că să nu strici jocul,

de ce să pui mâna să faci, în loc să…pui gura să zici…

Seara dinspre luni – ne-a adus mai aproape unii de ceilalți, pentru că cina târzie a fost…de taină…

Strategia pe termen mediu, modalitatea de implicare a voluntarilor și proiectele viitoare – toate au fost dezbătute luni înainte de prânz. Înainte însă, am luat pulsul orașului, am aflat cum merge turismul dornean, ce opinie au tinerii despre orașul în care trăiesc, și…câte statui sunt pe aleea principală din parc…:)

Spre final am descoperit visele frumoase ale voluntarilor, talentele nebănuite ale fiecăruia dintre noi (de la a face produse hand-made până la desen, scris, fotografie etc.), și ideile creative prin care lumea, da! poate deveni mai bună.

Ce am învățat din tot acest sfârșit de săptămână?

Nimic monumental ca să intre într-un manual despre schimbare, ci un detaliu de bun-simț căpos :

dacă vrei ca ziua de azi să fie mai bună ca cea de ieri, trebui să faci niște schimbări!

Mulțumim voluntarilor că sunt alături de Dreams for Life și ne dorim ca împreună să creștem frumos și responsabil!

Maria și Bogdan

This slideshow requires JavaScript.

Leave a comment